Nu så...

...nu börjar jag känna mig som en människa igen. Igår var det bröllop med tillhörande bröllopsfest. God mat och dryck...och ärligt talat så blev det mer än vad jag tänkt mig igår på både mat- och dryckesfronten. 

Jag vägde mig i fredags och vågen stod på 77,7 kg som förra veckan. Vilket jag är nöjd med! Det har varit mycket av det allra godaste på sistone, men nu hoppas jag att jag ska kunna fokuser på både träning och kost igen. 
 
 
Nu blir det vila!
Jag är trött! 
:) 

Viktstatus vecka 32

Veckans vikt: 77,7 (-0,3 kg)
Minus totalt: 18,3 kg
 
Kommentar: 
Det blev vägning på lördagen (igår). Jag blev så GLAD att jag minskat något! Jag har förmodligen gått upp det igen. Gårdagen innehöll mycket gott, bland annat alkohol och nötter på kräftskivan hos Josefin. Denna morgon bjöd på god (maffig) frukost med baguette, brieost, skinka och juice! 
 
Men nu tar vi nya tag! Jag hoppas nu att jag nästa fredag kommer vara nära 77 kg. Let's go! 

Promenad och jogging

Jag vet att jag skrivit det förr, men jag skriver det igen: Jag har en så underbar sambo! 
 
Imorse vaknade jag av en kram och ett tänt ljus. En bricka med frukost. En fin lapp. 
Jag hade inte hört något av hans bestyr i köket.
 
En frukost på sängen för att jag är lite nere... :) 
 
Vilken start på dagen! 

Efter det promenerade vi till hans jobb (ca 5km) och därefter tog jag mig i kragen och sprang hem. 4,8 km på 33min och 27sek. 
Jag är så nöjd!

Nu ska jag njuta av min sista lediga vardag på ett tag! 
Yaaaay!

Era kommentarer...

... värmer så mycket! 
Så fina och så peppande! 
 
TACK! <3

Depp

Igår och idag har jag kännt mig lite smånere och jag vet inte varför. Kan få så ibland utan särskild anledning, antagligen är det hormoner som spökar i kroppen...eller PMS eller vad nu folk väljer att kalla det.
Sambon hoppade upp på vågen imorse för att "smygväga" sig (vi har ju vägning fredagar) och han skuttade glatt ner igen och meddelade att han gått ner i vikt. Jag tänkte att det kanske kunde få mig att känna mig lite bra också, men jag skulle inte "smygvägt" mig.
*suck*
 
Jag KÄNNER att jag inte har gått ner något och jag känner mig så jäkla deppig för det. När vågen visar att ag absolut inte har gått ner så var det bara som ett ordentligt slag i ansiktet. 
 
Jaja siffrorna på vågen är inte allt men jag känner mig ju så dålig när jag nu (troligtvis) inte klarar delmålet att nå 77 kg till jobbstarten på måndag. Fy.
 
*suck igen*
Nu ska jag sätta fart med lite nytta innan jag åker iväg för att träffa kompisar. 
 

150 min promenad

Imorse var det segt när klockan väckte mig till liv kl 06:00. Efter lite överläggande med mig själv i 4 minuter så klev jag upp, matade kissarna och gav mig ut på 50 min morgonpromenad. Efter frukost, som serverades när jag kom hem av min kära älskling, så bestämde jag mig för att promenera med honom till jobbet (ca 4,5 km). Det tog ca 55 min. Efter det var det bara att promenera hemåt igen. Tog en annan väg hem som blev nästan exakt 5 km och tog 45 min, lite snabbare takt med andra ord (ångan uppe!). 
 
Mysig morgonpromenad i Tinnerö eklandskap
 

Nu blir det lite mellanmål och planering av dagen. 
Sista "semesterveckan" för min del!

Viktstatus vecka 31

Vikt idag: 78,0 (+/- 0 kg)
Minus totalt: 18 kg
 
Kommentar
Vikten landade på EXAKT samma som vid vägningen innan USA-resan (vägning 16/6-12). På de 7 veckorna som nu har gått sedan sista vägningen har jag alltså lyckats bibehålla den viktnedgång jag kämpat för. Jag har nog aldrig lyckats med det under en semester! Jag är nöjd och stolt! Nu siktar jag på 77 kg till nästa vecka så att jag når detta mål till den 13 augusti; att komma under 77 kg till jobbstarten!

Augusti: Ytterligare ett delmål?

Nu gäller det att komma i form igen (precis som om jag har haft en form någon gång). Jaja, hitta spåret och komma igång med både kost och motion. Jag har lite tankar och planer för augusti och september. Mycket handlar egentligen om att komma in i det tänk som jag och sambon körde på med innan sommaren. Vägning sker på fredagar och vågen visade stadiga 79,4 kg den 1 augusti. 
 
Kost: 
* Planera måltiderna och äta regelbundet (5-6 mål/dag)
* Äta få stärkelserika kolhydrater (potatis, ris, pasta, bröd, havrekuddar etc), helst inga alls efter kl 15.
* Max ett "fuskmål"/vecka
 
Motion:
* Minst 30 min vardagsmotion varje dag (promenad, cykel etc.)
* Morgonpromenader 30-60 min, gärna 4 dagar/vecka
* Minst 1 F&S-pass/ vecka
 
Viktmål augusti: 75 kg
 
En stor önskan just nu är att lyckas komma ner till 75 kg, eller under. Det har blivit en sådan där magisk delmålsgräns som jag bara vill under! Vägning sker som sagt på fredagar, jag vägde mig dock 1 augusti för att ha en "startvikt" för månaden. Fram till 1 september är det 5 vägningar, den 31 augusti är en fredag så det passar perfekt! Resultatet för varje fredag kommer att läggas upp på bloggen och en utvärdering av månaden som gått kommer att göras. Lite uppdaterade bilder kommer också att finnas, förhoppningsvis sitter byxor och skjorta lite bättre i slutet av månaden!
 
                             
 
Förhoppningsvis har jag också nått ytterligare ett delmål den här månaden.
Peppad till max.
Nu kör vi!
 

Vardag igen!

Nu så, så ska nog även jag få rätsida på livet igen. Hehe! Semester är härligt, men av någon mystisk anledning så är det rätt skönt att återgå till vardagen och de rutiner det för med sig! Någon som håller med?
 
Sambon började jobba idag och jag har 1,5 vecka kvar innan nya jobbet väntar! (Lite nervöst!)
Jag och sambon var duktiga imorse, jag tog över en timmes promenad och sambon promenad och spinning. Därefter en ordentlig frukost och en efterlängtad dusch! 
 
Nu är det vardag igen, och nu ska vi nog få till lite mer "vettiga" rutiner i livet. Jag ska försöka komma igång med både kost och motion igen, och komma upp skapligt för att vänja mig inför jobbet den 13/8. 
 
Sommaren har varit helt underbar och jag är nöjd över att jag ändå inte rusat iväg vad gäller vikten. Jag har hamnat precis över 80-strecket någon gång, men ändå lyckats falla tillbaka på 78-79 kg igen. 
Frukostarna har bestått av fiberhavregrynsgröt, ägg, ½ skiva bröd, kaviar, kaffe och vatten. Gott, mättande och nyttigt! Det blev dock en hel del annat i frukostväg i USA, men bortsett från den resan så har vi hållt den här frukostmenyn skapligt. 
 
Mellanmålen har varit halvdana....ibland obefintliga vilket skapar en ordentlig hunger, vilket i sin tur gör att portionerna har blivit större.
 
Lunch och middagarna har innehållt mer kolhydrater än önskat. Vissa gånger har jag försökt tänka mig för och göra lite bättre val.
 
Men när jag ändå tänker efter så ligger jag runt samma vikt som innan sommaren, så helt åt pipan har det ju inte gått.

Nu är det vardag igen och nu ska jag ta ytterligare ett krafttag för att arbeta bort överflödskilona!
Let's go!
 
 
RSS 2.0